mandag den 19. august 2013

1 dag tilbage!

Om ganske få timer bevæger jeg mig ud på et spændende eventyr til Afrikas Perle, Uganda. Der skal jeg tilbringe de næste 4 måneder, sammen med 4 rejsekammerater. Efter en uges forberedelseskursus, er de andre volontører og jeg blevet klædt godt på til at imødekomme de nye kulturer. På kurset mødte jeg mine medrejsende, samt andre volontører som skal udsendes til forskellige lande. Det var virkelig en god oplevelse. Nu glæder jeg mig helt vildt meget til at opleve Uganda!

MEN MEN MEN! Jeg bryder mig virkelig ikke meget om insekter, og det er alt fra de helt store til de helt små. Det bliver min største udfordring, alt andet skal nok gå! Jeg meldte mig i Livgarden på vinterholdet, netop for at slippe for at ligge i en skov med massere af kryb. Folk har fortalt mig, at jeg nok vænner mig til krybene dernede og kommer hjem helt frygtløs. Ja enten det, eller også bliver min frygt endnu større.

Når det er sagt, så glæder jeg mig til at se en masse smil fra glade skolebørn, se farmen jeg skal bo på, møde familien som bor på farmen, leve sammen med 4 nye mennesker, lære fra mig, lære mig selv bedre at kende, smage Ugandas specielle frugter, synge og danse med de lokale og meget meget mere!

Når strømmen virker og alt spiller, vil jeg så vidt muligt dele mine oplevelser her på bloggen :)

Uganda, here I come !!

// Jacob

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.